WATCH YOURSELF
by CONDILLAC



Tribute to MARCUS AURELIUS
emperor of Rome

Tribute to Montherlant


Tribute to Paul Eluard

Tribute to
Dorothy Parker & Savador Dali

Adults only

Tribute to CATULLE

Tribute to TRISTAN TZARA

Tribute to CATULLE
Lesbia 3

Tribute to CATULLE

Tribute to CATULLE

Tribute to CATULLE



Classic BONUS

Classic BONUS



Tribute to Aristote

Tribute to SENECA
Note de l’éditeur
WATCH YOURSELF Album CONDILLAC [musique & vidéo]
https://www.contre-lettres.fr/condillac-music
Après avoir produit son passionnant PHASING PULSE*, (album instrumental minimaliste world fusion), CONDILLAC nous offre WATCH YOURSELF.
Un stupéfiant album "vidéos lyrics" composé de quatorze titres brefs mais particulièrement bien troussés dans un genre homogène "Jazzy, Uk trip hop, Erotic Chillout, parfois Techno-house" tout de suavité voluptueuse, délibérément sophistiquée.
C'est aussi un monument de gloire fait à la Femme.
La Femme, Condillac (dont on ne sait le sexe puisqu'il est anonyme), la veut avant tout forte, puissante et libre.
Libre dans ses mœurs :
-Saphiques avec les versions en anglais et français HOW MANY KISSES / COMBIEN DE TES BAISERS ou elle n'en finit pas d'étreindre la belle Lesbia d'un Catulle ressuscité.
-Expérimentales dans VESPER, une évocation étonnante d'une impératrice Messaline ou d'un Sacher-Masoch avec sa Venus à la fourrure abondamment illustrée.
-Plaisamment dominatrice dans cette improbable bossa nova classique ou elle appelle à son plaisir et en portugais son brésilien Mirebalais (MEU MIREBALAIS). La Régence de Philippe d’Orléans à l'ombre du Corcovado !
-Biologiquement bouleversée dans un APRES LUI, DE DANS MOI que seule une femme accomplie peu ressentir.
Forte dans ses relations masculines :
-Dans WATCH YOURSELF (titre de l'album) ou elle affirme fièrement : " I’m not a prey, I'm fierce, I’m not made of sugar, I fear nothing, I know who I am, Watch yourself
-Ou dans "ALLO" où elle se proclame "parisienne à l'esprit viril" pour rompre avec son amant trop rêveur (ça commence par du Paul Eluard)
-Allant jusqu’à substituer à ses amants, au risque d’une solitude assumée, le mystérieux humanoïde H24 contre l’assurance d’un « PLEASURE SOON ».
Avant tout, Libre dans sa conscience :
-Farouchement athée dans I WAS BORN BY CHANCE (Je suis née par hasard dans un monde qui s'en moque) d'après Marc Aurèle.
-Réfractaire a l'introspection, floue comme une toile de Bacon : JE NE SAIS PAS QUI EST MOI ou elle approuve un Montherlant lorsqu'il affirme "Jamais choisir c'est le secret".
-Pleine de fantaisie Dadaïste dans le fameux DADA EST TATOU de Tzara.
-Mentalement préparée au suicide comme acte ultime de liberté stoïcienne dans le titre HOWEVER.
-Voire INVICIBILE dans le titre éponyme.
L'ensemble se clôt par deux Arias sublimes, baroque et italianisant, remarquablement écrit en alexandrins où LA FEMME REINE DES MONDES, "défie le temps, en grâce et en feux, Sans clamer haut son combat silencieux" et l’autre où une soprano solaire appelle AUX ARMES ses SŒURS DIVINES pour VIDER LES DIEUX DANS LE STYX dans une révolution féministe sur l’Olympe.
Chaque titre est magnifié par des vidéos sensuelles saturées de déesses filiformes mais expressives qui peuplent le Monde sybaritique mais contemporain et superficiellement superficiel de CONDILLAC.
C'est aussi une leçon d'humanisme stoïcien dans le goût des lettres françaises.
Contre-lettres
*https://www.contre-lettres.fr/phasing-pulse-condillac
________________________________________________________________________________
Editor's note
WATCH YOURSELF Album CONDILLAC [Music & video]
https://www.contre-lettres.fr/condillac-music
Following on from their exciting PHASING PULSE (a minimalist world fusion instrumental album), CONDILLAC bring us WATCH YOURSELF.
An astonishing video lyrics album comprising fourteen short but particularly well-crafted tracks in a homogeneous genre of "Jazzy, Uk trip hop, Erotic Chillout, sometimes techno-house" all voluptuous suavity, deliberately ultra-sophisticated.
It's also a monument to the glory of women.
Condillac (whose gender we don't know because he's anonymous) wants women to be above all strong, powerful and free.
Free in her morals:
-Saphiques with the English and French versions HOW MANY KISSES / COMBIEN DE TES BAISERS where she never stops embracing the beautiful Lesbie of a resurrected Catullus.
-Experimental in VESPER, an astonishing evocation of an Empress Messalina or a Sacher-Masoch with his richly illustrated Venus in fur.
-Pleasantly dominant in this improbable classical bossa nova where she calls to her pleasure and in Portuguese her Brazilian Mirebalais (MEU MIREBALAIS). The Regency of Philippe d’Orléans in the shadow of Corcovado!
-Biologically shaken in an AFTER HIM, INSIDE ME that only a fulfilled woman can feel.
Strong in her male relationships:
-In WATCH YOURSELF (album title) where she proudly asserts: "I'm not prey, I'm fierce, I'm not made of sugar, I'm not afraid of anything, I know who I am, Watch yourself" -or in "ALLO" where she asserts that she's not prey, I'm fierce, I'm not made of sugar, I'm not afraid of anything, I know who I am.
-Or in "ALLO", where she proclaims herself a "virile-minded Parisian" in order to break up with her dreamy lover (it begins with Paul Eluard).
-She even goes so far as to substitute the mysterious humanoid H24 for her lovers, at the risk of her own solitude, in exchange for the assurance of a "PLEASURE SOON".
Above all, free in her conscience:
-Fiercely atheist in I WAS BORN BY CHANCE (I was born by chance in a world that doesn't care) after Marcus Aurelius.
-Refractory to introspection, blurred like a Bacon canvas: JE NE SAIS PAS QUI EST MOI (I don't know who I am) or she approves of Montherlant when he says "Never choose, that's the secret".
-Full of Dadaist fantasy in Tzara's famous DADA EST TATOU.
-Mentally prepared for suicide as the ultimate act of Stoic freedom in HOWEVER.
-Even INVINCIBLE in the eponymous title.
The set closes with two sublime Arias, baroque and Italianate, remarkably written in alexandrine where THE WOMAN QUEEN OF THE WORLDS, "defies time, in grace and fire, Without proclaiming her silent struggle" and the other where a solar soprano calls TO ARMS her DIVINE SISTERS to EMPTY THE GODS IN THE STYX in a feminist revolution on Olympus.
Each track is magnified by sensual videos saturated with spindly but expressive goddesses who populate CONDILLAC's sybaritic but contemporary and superficially superficial World.
It is also a lesson in Stoic humanism in the taste of French letters.
Contre-lettres

MUSICS PHOTOS VIDEO by CONDILLAC



